„Vaikas – tai gražus kūrinys, turintis neribotų galimybių“
Header

Informacija tėvams

2020 kovo 25

Pastaruoju metu susiklostė tokios sąlygos, kad vaikai visada yra kartu su tėvais ir akylai stebi jų elgesį. Nors atrodo, kad jie yra užsiėmę savo veikla, tačiau vaikai nuolat girdi tėvų pokalbius, mato susirūpinusius artimųjų veidus.  Šiuo sunkiu laikotarpiu suaugusiems vaikų akivaizdoje svarbu prislopinti stiprias emocijas: baimę, pyktį, paniką, nusivylimą ir pan. Tėvai su savo atžalomis turi kalbėtis apie esamą situaciją, ramiai paaiškinti, kaip tokiomis aplinkybėmis reikia elgtis. Kalbantis būtina atsižvelgti į vaikų amžių, parinkti tinkamus žodžius ir pavyzdžius.

Kiekviena šeima turi tam tikras taisykles, ritualus, kurie suteikia vaikams ramybės bei saugumo jausmą. Labai svarbu dienos eigoje rasti laiko nuoširdiems pokalbiams su vaiku. Tėvai gali vaikams išsakyti, kad ir jiems labai neramu, liūdna dėl susidariusios situacijos, bet šeimoje jaučiasi saugūs, rūpinasi vieni kitais, laikosi susitarimų bei valstybinių rekomendacijų.

Gali būti, kad ne visada pavykta susitarti su vaiku be griežtesnio pokalbio ar pakelto tono. Sulaikytos emocijos gali pratrūkti pačiu netikėčiausiu momentu. Jei taip įvyksta, jūs, tėvai, turite pripažinti savo klaidą. Svarbu suprasti savo emocijas, o nuslūgus pykčiui paaiškinti vaikui, kad buvote susijaudinę, sutrikę ar pavargę ir šį kartą nepavyko susivaldyti.  Vaikai labai myli savo tėvus, todėl svarbu su jais kalbėtis sąžiningai, pripažinti savo klaidas ir kurti tarpusavio pagarba grįstus santykius.

Tėvų palaikymas, parama, pagalba vaikams reikalinga visuomet. Rekomenduojama suteikti vaikams kuo daugiau savarankiškumo, o ne skubėti atlikti už vaikus jiems priklausančių darbų. Jau kitą savaitę vaikai turės naują patirtį – mokysis nuotoliniu būdu. Pradinių klasių mokiniams  tėvų pagalba bus ypač reikalinga, o aukštesniųjų klasių mokiniams bus svarbu sulaukti tėvų pasitikėjimo. Padėkite vaikui susikurti dienos režimą, ką ir kuriuo metu jis veiks (pvz.: savarankiškas mokymasis, nuotolinis konsultavimosi laikas, namų darbų ruoša, tylos laikas, mėgstama veikla ar asmeniniai pomėgiai,  laiko leidimas su visais šeimos nariais ir pan.). Dienos režimas moko vaikus valdyti laiką, racionaliai planuoti darbą ir poilsį. Jei vaikui pačiam sunku save kontroliuoti, gali padėti telefonu užprogramuotas laiko limitas su įspėjamu garsiniu signalu. Skatinkite laiką planuoti valandomis, numatyti veiklos prioritetus. Raginkite vyresnius vaikus, kad jie patys planuotų savo laiką, leiskite jiems pasirinkti, kokiu laiku ir kokius darbus atliks. Tikėtina, kad, suteikdami daugiau pasirinkimo laisvės paaugliams, išvengsite konfliktų.

Vaikai mokosi, stebėdami savo tėvus. Net susikaupimo atlikti vieną darbą vienu metu vaikai mokosi iš savo tėvų. Tad jei matote susikaupusį vaiką, neblaškykite jo klausimais ar pagyrimais, kol jis dirba, mokosi ar žaidžia. Savo pastebėjimus ir pagyrimus apie jo susikaupimą, kantrybę, atkalumą, norą atlikti darbą iki pabaigos išsakykite tada, kai vaikas baigia veiklą.

Šis laikotarpis – sunkus išbandymas ir tėvams, ir vaikams. Visiems svarbu analizuoti savo jausmus, jų nulemtą elgseną. Supraskite, kad vaikai perima  tėvų emocijas, jaučia nuotaikų kaitą, todėl išlikite ramūs, supratingi ir jūsų ramybė atsispindės jūsų vaikuose.

Parengė vyresnioji socialinė pedagogė Jolanta Meškauskienė

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Both comments and pings are currently closed.